حماسه سیاسی حضرت زهرا(س)
شمیم ادب
علمی،آموزشی،فرهنگی،اجتماعی

 

فاطمه یگانه دختر پیامبر که سوره کوثر در وصف او نازل شده و در قضیه مباهله با مسیحیان همراه پیامبر بود بعد از رحلت پیامبر اکرم حماسه ای سیاسی خلق کرد تا جهان را بیدار کند در این بین از حضور صاحب الامر (عج) استعانت می جویم تا یاریم کند گوشه هایی از حماسه ابدی این گوهر تابناک عالم عصمت و طهارت را بنویسم .

بیت الاحزان : بعد از رحلت پیامبر مصیبت هایی بر اهل بیت آن حضرت جاری شد که هنوز گفتنی های بسیار دارد . بیت الاحزان جایی بیرون از مدینه و بنابر روایاتی به صورت یک سایبان در بقیع بوده است ؛ فاطمه بعد از رحلت حضرت رسول بسیار می گریست به نحوی که مردم مدینه از حضرت علی علیه السلام خواستند او را یا ساکت کند یا از شهر بیرون ببرد حال این مردم خود در حق اهل بیت رسول جفا کردند و یا تحریک شده از سوی دیگران بودند بماند مهم این است که

زهرا (س) بزرگ شده خانه ای بود که وحی در آنجا نازل می شد و این دست پرورده پیامبر به خوبی می دانست که پیامبر هم باید روزی از جهان رخت رحلت بر بندد پس این همه گریه و زاری او گریه ای سیاسی بود نسبت به نادیده گرفتن حق خلافت و فراموشی زود هنگام غدیر خم در حضور دهها هزار نفر ؛

فاطمه سلام الله گریه می گرد و چون در بابت سدالابواب و بستن درهای رو به مسجد تنها به امر خدا و اطاعت رسول فقط در خانه فاطمه و علی به مسجد راه داشت و افرادی که برای کسب فیض به مسجد نبوی می آمدند و گریه و شیون یگانه دخترش را می شنیدند نسبت به این گریه ها حساس می شدند و بسیاری از وقایع بازگو و یادآور می شد و همین امر نشان می دهد شیون مظلومانه فاطمه فریاد حق طلبی او بود .

مزار گم شده : عقده دل شیعه هزار و چهارصد سال است التیام نیافته و گویی او می خواست با وصیت خود که مرا شبانه دفن کنید چراغی بر روی دیده کسانی بگشاید که طالب حق بوده و هستند . چرا فاطمه چنین وصیت کرد و چرا نخواست دیگران بر پیکر او حاضر و نماز بخوانند نمود دیگری از حماسه سیاسی او به شمار می رود بی گمان برای همه حتی غیر مسلمانان هم این سئوال پیش خواهد آمد که چه چیزی باعث خشم وی شد که پیامبر در باره اش فرمود : ( فاطمه پاره تن من است هرکس او را بیازارد مرا آزرده و هرکس او را خشنود کند مرا خشنود کرده است ).

حکایت فدک هم حکایتی سیاسی بود زیرا آن دردانه رسول هیچگاه روحیه اشرافی گری نداشت تا با درآمد آن زندگی خود را در رفاه و آسایش سپری کند ؛ خطبه و صحیفه گم شده فاطمه همه سیاسی بودند .

فاطمه سلام الله علیه به همگان یاد داد آنگاه که پای دین و ایمان در میان باشد در دفاع از ولایت از بذل جان ومال دریغ نباید کرد ؛ او به عالم یاد داد حماسه آفرینی سیاسی مرد و زن نمی شناسد و برای دفاع از کیان دین مبین همه باید آماده باشند تا فدایی شوند ؛ رمز ماندگاری فاطمه این است که سیلی خورد تا اسلام سیلی نخورد و جان داد تا اسلام ماندگار شود .

 


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




تاریخ: شنبه 24 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی